Det kan være en udfordring at holde sig produktiv i den moderne verden. Med utallige forstyrrelser på vores smart gadgets er det vigtigt at holde fast i, hvordan man forbliver fokuseret på dagligdagens gøremål.
Er du også træt af at bruge alt for meget tid på de sociale medier? Hvis ja, så er det tid til at du anskaffer dig smarte produktivitetsapps som vil forbedre dit liv.
Med de bedste produktivitetapps, vil du blive i stand til at planlægge din dag endnu bedre. Tag et kig på de udvalgte apps til iOS og Android, og bliv endnu bedre til at kontrollere din organisering og produktivitet døgnet rundt.
Den bedste app til planlægning af din dag
Sørg for at du ikke bare arbejder hårdt – men derimod arbejder smart. En bedre administrering af din tid og arbejdsopgaver vil hjælpe dig med at få langt mere ud af dine arbejdstimer. Med de udvalgte apps til planlægning og administration af dine hverdagsopgaver vil du altid være et skridt foran.
Automatisér din skemaplanlægning med Calendar: Meetings & Schedules
Få styr på din kalender og skema med denne AI-aktiverende tidsadministrerende løsning. Appen tilbyder en virtuel assistent, som vil tilpasse sig dit skema, hvilket giver dig mulighed for at automatisere planlægningen af dine møder og skemaændringer.
Denne app synkroniserer alle dine Google, Apple og Outlook-kalendere. Derudover bliver de præsenteret i et overskueligt layout med nem mulighed for personlig tilpasning samt deling. Hvor den gratis version byder på en masse spændende funktioner, så vil den betalte version give dig endnu flere værktøjer til at forbedre din produktivitet på baggrund af analyser.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 5.0 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 11.0 eller nyere.
Hold styr på dine arbejdstimer med Toggl Track: Time Tracking & Work Hours Log
Uanset om du er freelance eller arbejder hjemmefra, så vil din oversigt over arbejdstimer blive meget mere overskuelig. Toggl Track appen er en nem måde at holde styr på antallet af timer brugt på projekter og opgaver for kunder. Appen giver dig også mulighed for at benytte Siri stemme-styring på dine Apple enheder (iOS 12.0).
Med appens browser-udvidelse og multi-platform funktion, vil den synkronisere alle dine arbejdsopgaver på mobiltelefonen, din bærbare computer og internettet. Du kommer aldrig til at misse en frist nogensinde igen, takket være appens indbyggede kalender-funktion. Den sender dig notifikationer om begivenheder, og gør dig i stand til hurtigt og nemt at oprette detaljerede tidsoversigter.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 5.0 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 11.0 eller nyere.
Streg det ud på huskelisten med Todoist: To-Do List, Tasks & Reminders
Udnyt dine enheders stylus med Todoists potente sprogmaskine, som kan omdanne dine noter til en opgave i dit skema. Denne nyttige app lader dig forblive organiseret, og giver dig mulighed for en mere overskuelig og produktiv dag. Du vil få hjælp til at planlægge din tid bedre.
Når det kommer til arbejde, så giver appen rige muligheder for samarbejde med både kolleger og kunder, og der er mulighed for at dele projekter, sætte deadlines og meget mere. Du kan integrere værktøjer såsom Gmail, Slack, Amazon, Alexa m.m. for at øge effektiviteten af dit arbejde.
Android: Gratis.
iOS: Hent appen gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 11.0 og watchOS 3.0 eller nyere.
En kompakt virksomhedsadministrerende løsning: Harvest Time & Expense Tracker
Harvest appen en af de bedste planlægnings- og organiseringsapps på markedet, uanset om du er freelancer eller arbejder i en virksomhed. Appen udbyder overskuelige og professionelle tidsoversigter som sørger for at alt går efter planen.
Brugere har adgang til detaljerede oversigter over opgaver, mens administratorer kan få en real-time oversigt over gruppens tidsplan. Appen giver dig også mulighed for at holde styr på udgifter og sende professionelle faktura til kunder. Med denne praktiske app vil du blomstre i din virksomhed, og nemt nå dine karrieremål med effektiv administrering af din tid.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 6.0 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 13.0 eller nyere.
De bedste apps til at holde familiens hverdag organiseret
Tanken om at styre en multi-million virksomhed kan måske virke som den mest krævende opgave for dig. På den anden side så kræver det også en del at holde styr på din egen families tidsplan. Gør din dagligdag stress-fri med vores forslag til nogle af de bedste apps i forhold til organisering og planlægning, og sørg for at hele familien altid dukker op til tiden.
Optimér din indkøbstur: Remember the Milk
Når hverdagen er travl og hektisk, så kan huskelisten nemt forsvinde i bunken med regninger og andet skrald som ligger og flyder. Med “Remember the Milk” appen har du altid nem adgang til din huskeliste, som er sat op på en nem og brugervenlig måde på mobiltelefonen.
Derudover hjælper Appen ikke kun med at holde styr på dine huskelister. Få hjælp til at organisere dine prioriteringer og lav påmindelser som du kan modtage via email, besked, IM, Twitter og andre notifikationer på mobiltelefonen. Smart Lists funktionen hjælper dig med at finde rundt eller søge i dine opgaver og gemme noter. Appen kan ligeledes holde styr på rækkefølgen af dine opgaver, så du kan få ordnet det hele på den mest logiske måde.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 4.1 eller nyere.
iOS: Appen er gratis på App Store. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 11.0 og watchOS 5.0 eller nyere.
Cozy Family Organizer – Til familien der planlægger alt sammen
Planlægning af familiesammenkomster og påmindelse af dine familiemedlemmers forestående aftaler kan alt sammen blive ordnet af én og samme app. “Cozy Family Organizer” appen er et fantastisk værktøj til at holde dig involveret og forbundet med resten af familien. Med en simpel farve-kodet kalender, giver appen familiemedlemmer mulighed for at dele en kalender til planlægning og organisering af familiens fælles skema.
Appen indeholder også muligheder for indkøbslister og to-do lister, som vil uddelingere pligter blandt familiemedlemmer. “Cozy Family Organizer” appen er et must have for enhver familie som ønsker at forbedre deres produktivitet. Hvis du har et familiemedlem bosat langt væk hjemmefra, som savner de gode hjemmelavede middage, så tilbyder appen også mulighed for at dele opskrifter med “Recipe Box” funktionen.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 4.1 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 11.0 eller nyere.
Udførsel af pligter bliver mere fyldestgørende med OurHome: Chores & Rewards
Livet med børn kan gøre det svært at følge en tidsplan – i hvert fald uden “OurHome” appen! Appen har et spil lignende design som er underholdende for alle medlemmer i familien. ’Reward and goal’ funktionen gør det sjovt at forbedre ens evner indenfor administrering og produktivitet.
Forældre kan følge børnenes aktiviteter og udvikling helt uden at forstyrre. Børnene kan også nyde muligheden for at klare opgaver alene, og høste stoltheden af deres individuelle præstationer. Appen tilbyder også en kalender for hele familien, mulighed for at dele indkøbslister og meget mere. Derudover er appen helt uden reklamer, og du kan synkronisere den med alle dine enheder.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 5.0 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 11.0 eller nyere.
Start dine gode vaner tidligt med Timo Kids Routine Timer
Små børn kan have svært ved at følge en fast tidsplan, og har ikke altid lyst til at ordne alle deres daglige opgaver. Timos vil lære små børn, hvor de kan administrerer deres tid, takket være en bedårende brugerflade og charmerende karakterer.
Det daglige skema bruger aktiverende syns- og lydindtryk til at belønne børn og holde dem motiverede til at klare deres opgaver til tiden. Forældre kan lave billedlister og starte nedtællinger for at holde konkurrenceånden oppe. Du kan også arrangere de daglige pligter med en simpel træk-og-slip funktion.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 4.4 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 10.0 eller nyere.
De bedste og mest produktive apps for lærere og studerende
Undervisere og studerende skal både administrere deres tid, de skal også kunne holde hovedet koldt, og fokusere på opgaverne som ligger foran dem. Vores valg af produktive apps vil assistere dig i hverdagen i forhold til dine skemaer. På den måde vil du kunne øge din produktivitet og få lidt ekstra pusterum i hverdagen.
Få ordnet dit arbejde og plant et træ med Forest: Stay Focused
Er du også en af dem der har problemer med at få opgaverne overstået, fordi du bliver ved med at udskyde dem? Finder du ofte dig selv med hovedet i ligegyldige opslag på de sociale medier? “Forest” appen vil hjælpe dig med at få hovedet op fra skærmen og få lavet dine opgaver.
Appen opmuntrer dig til at bruge tiden på arbejdsopgaver ved at plante virtuelle træer, som kun gror så længe du holder fingrene fra telefonen. Vær produktiv, og se din virtuelle skov gro som en belønning for dit gode arbejde. Appen lader dig også plante et rigtigt træ, når du har optjent virtuelle points ved brug af appen.
Android: Betalt.
iOS: Betalt. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 10.0 og watchOS version 3.2 eller nyere.
Fjern forstyrrelserne fra dit arbejde med RescueTime
Bruger du også meget tid på ligegyldige ting på nettet i stedet for at arbejde? Få overblik over dit digitale liv med RescueTime. Denne smarte app holder øje med hvad du bruger din tid på, når du er på telefonen ved automatisk at spore, hvor lang tid du bruger på dine forskellige applikationer, samt kategoriserer dem efter produktivitetsniveau.
Appen lader dig begrænse din skærmtid ved at sætte skræddersyede mål for, hvor mange timer du må bruge om dagen. Hvis du overskrider dette vil appen sende en notifikation, hvor man med appens “FocusTime” funktion kan blokere distraherende hjemmesider, og dermed begrænse digitale forstyrrelser på telefonen. Appen kommer derudover med en tilhørende tidsadministrerende desktop software til din bærbare computer.
Android: Gratis. Tilgængelig for enheder med Android version 5.0 eller nyere.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 12.0 eller nyere.
Kom ud af sengen med Kiwake: Smart Alarm Clock
Det er svært at få noget produktivt ud af dagen, hvis du ikke kommer ud af sengen. Administrering af din tid starter fra øjeblikket hvor du vågner og ikke blot trykker på snooze-knappen. Kiwake appen er et smart vækkeur som sikrer, at du kommer ud af fjerene og er klar til dagens gøremål.
I stedet for en snooze-funktion kommer Kiwake med en Cooldown Timer som giver dig maksimum 3 minutter til at vågne, før du begynder på appens 3-trins vågn-op proces. Processen hjælper både kroppen og hjernen til at få en god start på dagen.
Android: Appen er ikke tilgængelig.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 12.0 eller nyere.
Bliv mere organiseret med Trello: Organize anything with anyone, anywhere!
Er du i gang med at planlægge dit næste store virksomhedsprojekt, eller er du igang med at blive selvstændig? Med Trello kan du tilfredsstille alle dine projektadministrative behov i én og samme app. Appen udnytter et pinboard-organisationssystem med et lækkert design, hvilket vil hjælpe med at organisere og effektivisere dine arbejdsopgaver.
Du kan forvente en bedre produktivitet og kreativitet på samarbejdsprojekter med Trello appen. Integrér bl.a. “Maps” eller “Kalender” for at få det mest brugbare ud af din projektplanlægning. Appen kan tilmed bruges offline, og du kan slå notifikationer til i forhold til opdateringer omkring dine projekter.
Android: Gratis.
iOS: Gratis. Tilgængelig for iPhone, iPad samt iPod touch med iOS version 13.0 eller nyere.
IFTTT
IFTTT (If This Then That) er en helt ny måde at organisere din tid og apps på. Dens innovative tilgang til personlig organisering er baseret på automatisering af dine apps.
ITTTs formål er at give dig fuld frihed i at danne forskellige begivenhedskæder efter din egen smag og behov. Man kan nemt sætte sine apps til at arbejde og aktivere sig under mange forskellige betingelser og begivenheder, og dermed nemmere planlægge sin dag.
Brainscape
Organisering og produktivitet handler ikke altid om tiden, men også metoden man anvender. Brainscape Flashcards appen er baseret på vores stærkeste psykologiske opfindelser, der fortæller meget om hvordan man lærer og hvilke metoder bliver mest effektive.
Med rødder i videnskabelig forskning, Brainscape sætter fokus på vigtige kognitive omstændigheder og processer, som gentagelse og tidsbegrænset læring – hvilke Brainscape synes er “måden vores hjerne virker på”. Hvis du leder efter appen, der kan hjælpe med at bestå dine eksaminer, eller forberede dig til dine nye jobopgaver, skal du sikkert prøve Brainscape Flashcards!
Hold dig opdateret med et skema
På baggrund af ovenstående liste håber vi, at du kan se, at ikke alle tidsadministrerende apps behøver at koste det hvide ud af øjnene. Gratis apps kan være mindst lige så effektive til en forbedret produktivitet i hverdagen.
Når du har besluttet dig for den bedste tidsbesparende app for dig, så husk at holde dine enheder opladte. Hvis du har en travl hverdag, så kan du med fordel anskaffe en powerbank, så du fuldkommen kan udnytte dine planlægnings- og organisationsapps.
Vi håber, at vores guide i forhold til apps til planlægning, organisering og administrering af din arbejdstid vil give din en mindre stresset hverdag.
Hvis du stadig leder efter andre smarte gadgets, som kan hjælpe med at forbedre din livskvalitet, så er du altid velkommen til at kontakte os!